Dag 14: Horseshoe Bend

Det er regnvejr. Altså ikke dag 14, men lige nu mens jeg skriver indlægget. Lise ligger i sengen og læser. Vi er ved Coral Pink Sand Dunes og har lige spist frokost. Det er altså en herlig ting ved at rejse i RV: Vejret er ikke med os i dag, men vi kan komfortabelt vente på, at det bliver tørvejr igen.

Nå, men tilbage til dag 14. Dagens plan var at se Horseshoe Bend. Det er en bugtning af Coloradofloden, som er speciel scenisk. Den er også nemt at komme til – man parkerer 50 m fra hovedvejen (som vi alligevel skulle køre af) og går yderligere 5-800 m. Så uden at erklære dagen total afslapningsdag, var det tæt på.

Så vi stod sent op (ca. kl. 7) og gjorde os klar i ro og mag. Derefter tog vi ned på den morgenmadsrestaurant i byen, som fik de absolut bedste anmeldelser. Her fik vi pandekager med røræg og bacon ved siden af. Super hyggeligt med variation fra mysli i RV’en. Maden var meget gennemsnitlig på den helt ok måde.

Derefter tog vi til Horseshoe Bend. Her tullede vi lidt rundt og fik taget nogle billeder. De helt sublime vinkler måtte vi opgive, da udsigten var på en klippe, hvor kanten var et fald på flere hundrede meter uden rækværk. Så den holdt vi en sund afstand til.

Herefter gik ruten videre mod Grand Canyons nordside. Den skulle være mindre trafikeret og se anderledes ud end sydsiden. Vejen dertil var i hvert fald flot. Der er massevis af plateauer, klipper og kløfter i mange farver. Vi kom også over en bro over Coloradofloden, som er bygget lige ved siden af en ældre bro, fordi den ældre er for smal til lastbiler, som krydser hinanden. Den ældre bro er så lavet om til fodgængerbro. Så der skulle vi selvfølgelig lige ud og se udsigten.

Vi overnattede i skoven udenfor Grand Canyon Nationalparken. Det var efterhånden helt hjemligt at køre gennem landskabet med grantræer og enge.